Bisnesmuotoilutoimisto

Hotelli Verso - konseptista liiketoiminnaksi


Kaikki alkoi lehtijutusta; legendaarisen hotelli Yöpuun omistajat vuokrasivat Jyväskylän keskustasta loistavalta paikalta tilat. Lauantaiaamuna klo 8.30 yrittäjälle lähettämämme tekstiviesti johti palaveriin heti maanantaiaamuna.

Tavoitteiden määrittelyn jälkeen teimme rahoitushakemuksen ELY-keskukselle. Sitä varten mallinnettiin alustava bisneskonsepti ja määriteltiin sen kehittämisen vaiheet. Myönteisen rahoituspäätöksen jälkeen käynnistettiin strategian ja konseptin suunnittelu yrityksen avainhenkilöiden kanssa.

Konseptin jalostukseen osallistettiin yli 300 asiakasta. Keskiössä oli asiakaskokemus ostamisesta uloskirjautumiseen. Seuraava vaihe oli brändi. Sen haluttiin viestivän tasokkuutta ja kestävän kirkkaasti kansainvälisen vertailun. Ensimmäinen verkkopalvelu julkaistiin 3D-havainnekuvien kanssa kuukauden kuluttua ja kaupankäynti käynnistyi.


Edellä vain yrittäjien toinen kohde, hotelli Yöpuu

 

Rekrytointi tehtiin uudella tavalla. Yrittäjien arvopohjan mukaisesti uudet työntekijät osallistuivat itse työpaikkansa ja koko liiketoiminnan kehittämiseen. Satojen hakijoiden joukosta valittiin parhaat CreaMentorsin toteuttamaan räätälöityyn Rekry-koulutukseen, jonka toteuttamiseen saatiin lisäresursseja julkisesta rahoituksesta.

Tuloksena on hotelli, joka nousi Booking.comin asiakaspalautteissa toiseksi jo vajaan kahden viikon jälkeen. Edellä vain yrittäjien toinen kohde, hotelli Yöpuu.

Yhteistyömme laajentui koko Yöpuu Yhtiö Oy:n konsepti-, brändi- ja digikehitykseen.

Katso lisää
hotelliyopuu.fi
ravintolapollowaari.fi
hotelliverso.fi
versobaari.fi