Miksi bisneksesi kannattaisi muotoilla uudestaan?

Uskomme, että kaikilta organisaatioilta löytyy uskomaton määrä hyödyntämätöntä potentiaalia. Sen löytäminen ja ottaminen käyttöön on arvokasta, sillä mikä bisneksessä toimii tänään, ei ehkä toimi enää huomenna. Maailma muuttuu nopeammin kuin koskaan aiemmin. On parempi olla askeleen edellä kuin seurata muutosta sivusta. Meitä ajaa palava halu auttaa ajattelemaan bisneksesi uudelleen.

Bisnesmuotoilussa liiketoimintaa kehitetään kannattavammaksi jo prosessin alkumetreiltä alkaen, ei vasta sen päätteeksi. 

Sami
Bisnesmuotoilija 
Konseptit ja brändikehitys

Miksi bisnesmuotoilu?

Bisnesmuotoilu on ketterä tapa tarttua liiketoiminnan haasteisiin, muodostaa nopeasti ratkaisuja, jotka tukevat liiketoimintaa jo kehitysvaiheessa.

Bisnesmuotoilun perustana on kolmivaiheinen kehitysprosessi, jossa päästään nopeasti testaamaan uutta bisnesmallia tai palvelua markkinoilla.

Asiakkaat osallistuvat kehittämiseen ja testaamiseen, jolloin ratkaisut soveltuvat heille varmemmin.

Henkilöstö osallistuu konseptin kehittämiseen, jolloin uudesta mallista tulee jokaisen oma.

Kehittäminen maksaa itse itseään, kun uusia asiakkaita ja kauppaa tulee jo kehitysvaiheessa.

Kun liiketoimintaa kehitetään kokonaisuus huomioiden, osa-alueet tukevat toisiaan maksimaalisesti. Syntyy toimintamalli, joka innostaa oman väen, kumppanit ja asiakkaat.

Bisnesmuotoiluprosessi

Bisnesmuotoilun prosessi

Bisnesmuotoilu kehittää kykyä tuottaa arvoa ja kestävää liiketoimintaa.

Sari
Bisnesmuotoilija
Organisaatiomuotoilu

Arvo-ajattelu

Bisnesmuotoilu on ajattelu- ja toimintamalli, jolla ketterästi yhdistetään liiketoiminnan osa-alueet uudeksi ja erottuvaksi bisneskonseptiksi. Emme usko hetken ismeihin vaan haluamme luoda ja kaupallistaa kestävää liiketoimintaa. Sellaista, joka innostaa tekijöitä ja asiakkaita ja jota on vaikea kopioida. Tämän perusteena on organisaation kyky tuottaa arvoa.

Omistaja arvo

Bisnesmuotoilu tekee ratkaisuista kaupallisesti kestäviä. Lähtötilanteesta riippumatta.


Maiju

Bisnesmuotoilija
Brändi ja kaupallistaminen